Privélessen

Van fysieke klacht naar kracht

Herken je dit?

Je bent bang om niet mee te kunnen komen met de groepsles of om je fysieke klacht te forceren.

Herken je dit of een van deze punten?

Jij..

  • Hebt één of meerdere blessures of chronische fysieke klachten die extra aandacht nodig hebben, zoals artrose, fibromyalgie, stijve nek/whiplash, tennisarm, frozen schoulder, reuma of ben je herstellende van een burn-out?
  • Waardoor je het continu blijft uitstellen om te gaan sporten.
  • Je bent er bang voor dat je oefeningen niet goed uitvoert, waardoor je je lichamelijke klacht forceert en je klacht verergert.
  • Bent vaak moe of voelt je niet fit, waardoor je niet zo lekker in je vel zit.
  • Hebt zo lang niet gesport dat er niets over is van je spieren en moet vanaf 0 beginnen. 
  • Je bent bang om niet mee te komen met de groep.
  • Hebt moeite om sporten vol te houden
  • Vind een groepsles niets voor jou (dit hoeft niet perse zo te zijn toch? Je kan een prive les nemen om even 1-op-1 oefeningen door te nemen en vervolgens deelnemen aan een groepsles)
  • Of wil juist wel in een groepsles meesporten maar kan op bepaalde tijdstippen niet meedoen, maar wil wel graag bewegen

Ik kan jou alleen helpen als jij mij om hulp vraagt. Alleen jij bent degene die hiervoor de eerste stap kan zetten.

jij wilt…

Veilig bewegen, jouw conditie verbeteren én sterker worden

Verlang jij naar...

  • Om je conditie te verbeteren en soepeler en fitter te worden, zodat je niet direct buiten adem bent als je alleen al de trap oploopt of met je kinderen speelt?
  • Om te ontspannen en een moment voor jezelf zodat je zelf dagelijks ook minder stress hebt?
  • Meer energie te krijgen en lekkerder in je vel zitten zodat je…
  • Sterker te worden in je lichaam
  • Dat je plezier krijgt in sporten, zodat sporten vooral LEUK wordt?
  • Zodat je beter voor jezelf en je lichaam kan zorgen, zodat je jouw lichamelijke klachten onder controle krijgt (of vermindert).
  • Motivatie om te bewegen (en te beginnen)
  • Een stok achter de deur
  • Één-op-één begeleiding, iemand die je begeleid en specifiek helpt met welke oefeningen wel en niet geschikt voor jou zijn, met jou meedenkt en meekijkt zodat de aandacht volledig voor jou alleen is?
  • Dat je op jouw eigen tempo kan bewegen
  • Om te sporten met oefeningen die voor jou geschikt zijn, ook al heb je chronische pijnklachten of blessures

“In mijn lessen ligt de focus op jou! Ik kijk niet alleen naar hoe je eruitziet, hoe oud je bent en wat je niet kan – dit is namelijk niet alleen belangrijk om sterker en fitter te worden, of om meer te ontspannen. Tijdens mijn lessen ga ik ook uit van jouw kracht, balans en doorzettingsvermogen en werken we samen op een laagdrempelige manier aan jouw persoonlijke vraag. Zo zorgen we er samen voor dat je jouw fysieke klacht onder controle krijgt én dat jij plezier krijgt door sporten.

De soorten privélessen

Voor de volgende lessen kan je een privéles boeken.

Strong Nation – Personal Coaching
Yoga – op basis van Vinyasa flow

Yoga - op basis van Vinyasa Flow

Vinyasa Flow yoga is een dynamische yogales met staande en zittende houdingen en je combineert deze met je ademhaling. Je hoeft voor yoga niet lenig te zijn of alles perfect te kunnen. Yoga helpt je om meer te ontspannen, stress los te laten en bewuster te worden van je lichaam. Daarnaast versterk je, door de houdingen uit de Vinyasa flow yoga je spieren. Hierdoor ontwikkel je een betere balans en meer kracht in je armen, benen en rondom je buik en rug. Daarnaast verleng je tegelijkertijd andere spieren waardoor je flexibeler wordt. Yoga heeft een positieve uitwerking op zowel je mentale als fysieke gezondheid. Je stressniveau wordt verlaagd, je wordt flexibeler en je krijgt een sterker lichaam. Daarnaast zorgt Yoga voor meer energie en kan het zorgen voor een vermindering van pijnklachten.

Strong Nation - Personal Coaching (PC)

De Personal Coaching (PC) variant van Strong Nation is het meest geschikt voor vrouwen die de persoonlijke begeleiding nodig hebben met een fysieke klacht, maar ook graag hun conditie willen verbeteren. Tijdens de Strong lessen doe je oefeningen waarmee elk deel van je lichaam aan bod komt. Met Strong Nation boek je ook sneller resultaten. Door de verschillende korte oefeningen bouw je meer kracht op in je gehele lichaam en maak je veel impact waarmee je dus ook veel sneller je conditie opbouwt. Juist omdat er veel verschillende oefeningen zijn kan je dus zoeken naar wat voor jou werkt. Lukt iets even niet? Geen probleem! Ik help je met andere oefeningen en zo gaan we op zoek naar wat voor jou werkt.

Flexibele tijden en bij jou thuis

De privélessen kan ik op gepaste afstand bij jou thuis komen geven, binnen een straal van 15 km vanaf Hellouw/Haaften/Tuil.

Er zijn meerdere ochtenden in de week waarin je een les kan inplannen; op dit moment heb ik tijdsloten vrijgemaakt op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Hieronder kan je zelf je voorkeurstijd inplannen.

Heb jij nog een voorkeur voor een andere dag en tijdstip die er niet bij staat, of wil jij liever een andere privé les? Informeer naar de mogelijkheden, stuur hiervoor dan even een mail naar jessica@yessica.nl.

Voor wie is een privéles geschikt?

Kosten

Losse les (eenmalig)

€30,- / 45 min

5 strippenkaart

€150,- / 45 min

De kosten voor privélessen zijn €30,- per les voor 45 minuten. Je koopt hiervoor een strippenkaart van 5 privélessen. Wil je graag eerst een privéles proberen? Dan kan je hiervoor eenmalig een losse privé les kopen.

Review

wat deelnemers zeggen

Sigrid

HERWIJNEN

Het fijne aan de lessen bij Yessica is dat er ook ruimte is voor de pijn in mijn polsen.

“Zelf heb ik snel last van mijn polsen wanneer hier druk op komt, dit heb ik gelijk in de eerste les met Jessica besproken en samen hebben we gekeken naar hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Inmiddels voel ik het heel goed aankomen en zijn er enkele aanpassingen in de oefeningen en houdingen die ik kan doen om dit te verhelpen. Het fijne aan de lessen bij Yessica is dan ook dat hier de ruimte voor is. Ook al vindt je sporten en bewegen lastig, of heb je last van een blessure. Tijdens de lessen kan dit allemaal besproken worden en er kan op je eigen niveau gesport worden.”


Ik vond sporten helemaal niets, tot ik in 2010 opnieuw moest leren lopen..

Mijn naam is Jessica en ik wil jou laten zien dat sporten vooral heel LEUK en gezellig kan zijn. In de jaren 90 werd de sportschool populairder maar dat was alleen echt niets voor mij. In mijn ogen waren daar alleen maar hele slanke, fitte mensen die mij zouden veroordelen wanneer ik niet precies wist wat ik moest doen.

Tot ik in 2010 een auto ongeluk kreeg waarbij een tegenliggende auto frontaal op mij inreed. Waarschijnlijk door de klap van mijn stuur was er een scheurtje (perforatie) in mijn dunne darm ontstaan en hiervoor ben ik geopereerd. Na de operatie ontdekte ik dat je voor heel veel dingen je buik gebruikt. Lopen werd iets wat ik opnieuw moest leren, en traplopen was al helemaal uitdaging. Ik herstelde goed maar ik kreeg een littekenbreuk.

Ik schaamde me voor mijn litteken en ik sprak nog geen paar maanden later iemand en zij na haar keizersnee (zelfde soort operatie) veel baat had door Zumba Fitness. Na één les was ik verkocht. Het was echt een uur vol lol en zonder goed of fout en opeens vond ik sporten wel leuk. Ik wilde dit doorgeven en werd zelf instructeur.

In 2012 besloot in mijn buik te laten corrigeren en door middel van een mat in mijn buik werden mijn buikspieren weer bij elkaar gebracht. Ik bleef mijzelf ontwikkelen, deed ook andere trainingen, en in 2016 maakte ik kennis met Strong Nation. Toen ik op de dag dat ik de instructeurs training deed weer thuis kwam, stortte ik in; ik had een burn-out en de afgelopen jaren teveel van mijzelf gevraagd. Heb 1,5 jaar moeten herstellen met therapie en pakte de lessen daarna weer langzaam op. Maar toen ik ook Strong lessen ging geven ontdekte dat ik de spieren in mijn buik niet zonder pijn kon gebruiken. De reden was de aanhechtingen van de mat in mijn buik. En toen ik 2019 de yoga docenten opleiding startte kwam ik ook mijzelf weer tegen omdat ik weer iets nieuws deed. Ik moest steeds opnieuw zoeken hoe ik die houdingen nu weer kon doen, zonder buikpijn te krijgen.

Met mijn kennis en ervaring als instructeur en docent, veel trainingen die ik volg, veel te proberen en te oefenen, en door te blijven zoeken naar opties, kon ik uiteindelijk de les wel doen en geven. En dit is waar ik andere vrouwen heel graag mee wil helpen. Niet alleen met buikklachten maar ook pijn bij andere blessures of andere fysieke (chronische) klachten zoals; artrose, fibromyalgie, een whiplash, reuma of een schouder/arm/knie/pols/blessure of -klacht. Of bij herstel van jouw burn-out. Mijn eerste stap is, maak het leuk voor jezelf. Daarna, kijk hoe je het in stapjes kan doen en zorg goed voor je lichaam. En daar begeleid ik jou stap voor stap bij.

Ik wil dat je jezelf mag voelen, én dat pijnvrij mag sporten en daarbij dus goed mag zorgen voor je lichaam. Je verdient dit!


Veelgestelde vragen

Heb jij één of meerdere blessures of chronische fysieke klachten die extra aandacht nodig hebben, zoals artrose, fibromyalgie, stijve nek/whiplash, tennisarm, frozen schoulder, reuma of ben je herstellende van een burn-out? Dan is een privéles hier heel geschikt voor. Staat jouw klacht er niet bij maar wil je toch kijken of een privéles hierbij past? Stuur mij dan even een mail naar jessica@yessica.nl

Vraag altijd om advies bij je fysiotherapeut of je huisarts. Deze kunnen jou het beste helpen met advies. Daarnaast kan ik je helpen met het geven van verschillende opties en help ik je graag met het zoeken wat voor jou lukt en past, zodat je alsnog een privéles kan volgen.

Hoeveel is jouw gezondheid jezelf waard? Hoeveel tijd, geld en energie heb je al uitgegeven aan het reguliere proces? Neem het heft in eigen handen en investeer in jouw gezondheid. Ik gun het je om weer lekker in je vel te zitten en nodig je van harte uit voor een privéles.

Heb je geen tijd of maak je er geen prioriteit van voor jezelf? Hoe zou het zijn als jij je gezondheid prioriteit gaat geven? Hoe zou je jezelf dan voelen? Wat zou je allemaal weer kunnen doen, wat je nu niet kan? Ik gun het je om weer lekker in je vel te zitten en nodig je van harte uit voor een privéles.

Laat het mij weten! Je kan mij hiervoor een WhatsApp sturen via 0618320588 of een e-mail naar jessica@yessica.nl